Столиця готується до фешн-штурму
У середині жовтня в Києві розпочнеться 23-й Український тиждень моди. Цього року в рамках фешн-події заплановано до показу 47 колекцій prеt-a-porter весна—літо-2009 від визнаних дизайнерів та початківців. Очікують трьох іноземних гостей. Зважаючи на успіхи вітчизняних дизайнерів за кордоном, оргкомітет Українського тижня моди сподівається на визнання та державну підтримку моди в країні.
Чергову дозу якісного фешн-продукту готує Український тиждень моди, який стартує 14 жовтня у столичному виставковому центрі Acco International. Протягом семи днів на подіумі весняно-літні колекції представлятимуть понад сорок українських дизайнерів. Відкриватиме подію дизайнерка Лілія Пустовіт.
Українські модельєри приготували кілька сюрпризів. Насамперед, на подіум остаточно повертається модельєр Ольга Громова, яка минулого разу дебютувала з проектом Gromova Design. Цього разу вона бере участь у спільному проекті Українського тижня моди та фонду Олени Франчук “АнтиСНІД”. У рамках цього проекту заплановано показ вечірнього вбрання, присвячений проблемі боротьби з ВІЛ/CНІДом.
Вікторія Гресь традиційно представляє дві колекції — Victoria Gres by Gres та Victoria Gres Denim. У проекті “Нові імена” цього року беруть участь п’ять дизайнерів-початківців. Як зазначила голова оргкомітету Українського тижня моди Ірина Данилевська, географія новачків — від Одеси і Києва до Австралії та Китаю. Не обійдеться і без “свіжої моди” Fresh Fashion — показів молодих дизайнерів, які вже стали комерційно успішними. Чоловічі колекції представляють Ганна Сосновська, дизайнерський дует Наталя Соболєва і Людмила Веронська та ТМ Idol.
Традиційно на Українському тижні моди покажуть свої колекції іноземні гості. Цього разу в Києві очікують на Світлану Тегін (Росія), Аннетте Гьортц (Німеччина), а також грузинського дизайнера Автанділа Цквітінідзе. У рамках Українського тижня моди відбудеться ювілейний показ робіт Олександра Гапчука, щоправда, аж 30 жовтня. На честь 10-річчя творчої діяльності дизайнер презентуватиме нову торгову марку Real Casual Alexander Gapchuk.
Напередодні чергового фешн-свята його організатори звернули увагу на становище своєї справи в державі. На думку засновника і голови оргкомітету Українського тижня моди Ірини Данилевської, мода лишається за межами державного інтересу. Пані Данилевська зауважила, що в проекті Закону “Про національний культурний продукт” до переліку культурного надбання увійшли кіно, театр, музика, телебачення, живопис, але не мода. Водночас Ірина Данилевська вважає, що мода займає місце між культурою та виробництвом і сприяє формуванню позитивного іміджу держави. А інший засновник Українського тижня моди Олександр Соколовський сказав, що на заваді розвиткові дизайнерської справи стають закриття швейних фабрик і високі ціни за оренду торговельних майданчиків.
Отож дизайнерам доводиться розвивати фешн-бізнес самостійно, випускаючи нові лінії одягу та створюючи нові проекти. Так, нещодавно Ганна Сосновська запустила лінію чоловічої білизни. Андре Тан став створювати шкільну форму. Оксана Караванська та Лілія Літковська успішно співпрацюють із телевізійними проектами. Вдало презентують свою країну вітчизняні дизайнери і за кордоном. Діана Дорожкіна яскраво засвітилася на Palm Beach Fashion Week. Айна Гассе є постійною учасницею Міланського тижня моди. Лілія Пустовіт показує колекції на Лондонському тижні моди та розширює мережу точок продажу лінії Poustovit for Atelier 1 у світі — в Лондоні, Токіо, Сеулі, Парижі та Лос-Анжелесі.
www.ostriv.in.ua